afvallen

4 reactie(s) / 0 nieuw
Laatste reactie
LorinAzra
afbeelding van LorinAzra
17 jan 2013 - 15:41
afvallen

Wat zijn jullie tips om van de laatste paar kilo's af te komen?

Elleszw
afbeelding van Elleszw
12 aug 2015 - 22:13

 

ik heb een detox gedaan van 9 dagen. Heel goed vol te houden met je nieuws leven, geen hongergevoel of hoofdpijn. 2 eigen in een klap, m'n lichaam was gereinigd dus ik had meer energie en ik ben de laatste 2,4 kilo kwijt geraakt van m'n zwangerschap. 

Als he interesse hebt kan ik je wat informatie sturen  

 

Anoniem1985
afbeelding van Anoniem1985
30 jan 2013 - 23:28

Goed (vezelrijk) eten
Genoeg drinken (water / thee zonder suiker)
Voldoende beweging = 2-3 x per week sport (maar ook een rondje lopen is beweging! en anders uiteraard diversen sporten 2-3x per week)

En (wat ik dan echt het moeilijkste vindt) GEEN chips/chocola/snoep, zeker niet 's avonds zeg na 20.00 uur.
Ook frisdrank, sappen en alcohol zijn dikmakers.

En makkelijk is het niet, ik weet het. Ik probeer ook wat kilo's minder te worden (wil vooral mń "dikke heupen/dijen" weghebben, en als we toch bezig zijn mag een platter buikje ook wel, hahaha)

Wat ikzelf doe (en daar zitten heel veel "fouten" in, ik weet het, maar toch proberen....):
- Ontbijt: doe ik pas nadat ik zo'n 2 uur wakker ben, eerder krijg ik niks weg (altijd al gehad, dus ben niet zwanger wink )
   Maar wel; 2 boterhammen, normaal beleg en 2 koppen thee (zonder suiker)
- Lunch: 2 boterhammen, thee of cup a soup en 1 appel/banaan of iets anders van fruit
- Middagtussendoortje als je trek heb (bij je kop thee of iets anders wat je drinkt bijv. glas frisdrank) iets van een Liga (Liga Crunchy / Liga Milkbreak) of Sultana. Soms ook een koekje met chocola, maar probeer dit zo min mogelijk
Qua drinken: thee (ik ben een thee-leut) of frisdrank/sapje
- Avondeten: aardappels groente vlees, pasta of een rijstgerecht. Normaal portie eten en niet te veel. Dus gewoon 1 bord
- Geen toetje
- ś Avonds (het moeilijkste moment al zeg ik hetzelf) ; Thee.... gerust 1,5 liter drink ik makkelijk alleen weg op 1 avond, Een glas frisdrank en ja..... dan de lekkere trek (wat je dus zou moeten laten staan zeker s avonds omdat je wat je s avonds eet niet meer verbrand > je gaat slapen en niet meet sporten/huishouden etc) dingen als een klein (uitdeelzakje) chips, een koekje.... en als ik 's avonds "honger" heb, dan is het het "gevaarlijkst" want heb dan toch de neiging om dan maar gerust 2-3 koekjes te eten, een zakje chips (een 2e , a joh kan wel 1x keer denk je dan, maar ondertussen....)

Tip: als je wilt afvallen en oa. minder/niet meer wilt snoepen: Koop het niet. Koop bijv. 1 zak zakjes uitdeelchips en bijvoorbeeld 1 pak liga koeken (milkbreak, crunchy of iets) of sultana en meer gewoon niet kopen. En 1x per week boodschappen doen scheeld ook veel.

En vergeet de beweging niet wink

Ik ben er ook nog mee bezig, ben wel aardig op weg. Ik snoep al minder, let op wat ik eet en "moet" van mezelf 1x per week minimaal 1 - 1,5 uur baantjes gaan zwemmen in het zwembad; is ook meteen sport, tijd voor jezelf en toch ook even ontspanning.

Is het makkelijk vol te houden? Nee niet altijd, zeker niet als je partner 's avonds aan de cola, chips en chocola zit of voorstel om "even de frituurpan aan te doen voor een paar mini-snacks"  ( moet erbij zeggen; mijn vriend sport niet, kan alles eten wat hij wil en is heel slank, terwijl hij zeker gerust 3x meer eet dan mij, qua avondeten, ontbijt, snoep alles )

Maar tot nu toe gaat het met mij best goed, ookal is het soms echt wel moeilijk.

Succes!!
 

Krullevaar
afbeelding van Krullevaar
17 jan 2013 - 20:13

Hoi,

Wellicht een beetje een open deur, maar gewoon minder eten. En elke dag opschrijven wat je eet (echt elke boterham en kop thee opschrijven!), dan krijg je na een paar dagen ook beter inzicht in wat je beter kunt laten staan op een dag. En tot slot: volhouden! Nu is het nog winter en koud, maar over een paar maanden is het weer lente/zomer, heerlijk toch om dan weer helemaal in shape je eigen zomerjurkjes weer aan te kunnen?!

Succes!