Reviews VTech Verenpret Pauw

Reviews VTech Verenpret Pauw

De Verenpret Pauw van VTech is interactief speelgoed voor kinderen van 2 tot 5 jaar, boordevol mooie liedjes, leuke opdrachten en zoekspelletjes. De pauw heeft 8 toetsen en 8 bijpassende knijpers, waarmee je kind kleuren, vormen en emoties leert kennen. Als je op de snavel drukt, hoor je leuke weetjes over de pauw. Fijn voor de papa’s en mama’s: de pauw heeft een regelbaar volume en automatische uitschakeling. Lees de enthousiaste reviews van de WIJ testmama’s en -papa.

Testperiode: april 2020

Testpanel rapport Bestel 'm nu

‘Veel afwisseling in liedjes en opdrachten’

Rosalinda, moeder van Thieme (5), Benthe (3) en Jesper (5 maanden): “De eerste reactie van mijn kinderen was: ‘Oooh wat mooi!’ Ons meisje zingt altijd al veel, maar nu heeft ze nog meer liedjes leren kennen. Ze kletst gezellig tegen de pauw en samen voeren ze de opdrachten uit. Het is fijn dat er zoveel afwisseling in de liedjes en opdrachten zit. De verschillende kleuren nodigen uit om mee te spelen en te ontdekken. Leuk dat er ook emoties in de liedjes verwerkt zijn. Zo leren ze ook emoties, vormen en kleuren! De snavel is toch wel stiekem favoriet. Benthe kan zich niet inhouden om het steeds weer even snel in te drukken. En eerlijk is eerlijk, er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk; het product is wat wankel, waardoor je het omstoot als je net iets te hard drukt. Maar toch erg de moeite waard en superleuk speelgoed!”

‘Leuke toevoeging: de knijpers!’

Esther, moeder van Kiki (3) en Kate (4 maanden): “Bij ontvangst van de Verenpret Pauw moest het natuurlijk zo snel mogelijk uit de verpakking. ‘Wow, mag ik daarmee spelen?’ Kiki is vooral erg bezig geweest met kleuren herkennen en de veren op de juiste kleur proberen te zetten. Het is een mooi, stevig en kleurrijk product wat niet snel stuk zal gaan. En het nodigt uit om mee te spelen. Kiki vindt het nog wel wat moeilijk om naar de opdrachten te luisteren en deze uit te voeren. Ze doet dan meer haar eigen ding. De liedjes klinken vriendelijk en zijn niet storend. De knijpers zijn een leuke toevoeging op het geheel. Ik had in het begin het idee dat deze snel stuk zouden kunnen gaan, maar integendeel. Ik denk dat Kiki er het komende half jaar veel van kan leren!”

‘Met z’n allen op knopjes drukken, zingen en vormen leren!’

Daniël, vader van Noah (3) en Mila (4 maanden): “Mijn kinderen reageerden meteen enthousiast op de Verenpret Pauw! Ze zijn sowieso gek op dieren en zingen, dus dit speelgoed is een welkome aanvulling. De pauw heeft mooie kleuren en leuke geluidjes. Het is fijn om met z’n allen bezig te zijn, op knopjes te drukken, liedjes te zingen en vormen te leren. De pauw is mooi vormgegeven en vooral ook erg sterk! Ik denk dat Noah en Mila zeker wat kunnen opsteken van de leuke mix aan liedjes, weetjes en geluiden. Klein puntje van aandacht zijn de knijpers. Deze heb ik meerdere keren moeten zoeken in de woonkamer, want daar wordt ook los mee gespeeld.”

‘Het draagt zoals elk VTech-product bij aan spelen en leren’

Angie, moeder van Rohan (3): “Mijn zoon zag meteen dat het een pauw was en was gelijk enthousiast! Hij sleept het speelgoed overal mee naar toe, zoals naar opa en oma. Het leuke van de Verenpret Pauw is dat het zoals elk VTech-product bijdraagt aan spelen en leren. Elk onderdeel roept weer een andere reactie op. De rijmpjes zijn leuk en jonge kinderen leren op deze manier emoties herkennen. Het is een mooi, stevig model. En fijn voor de papa’s en mama’s dat er een volumeknop op zit. Ik had zelf de veren meer verschillende kleuren gegeven, zodat het leren van de kleuren wat uitdagender wordt.”

De WIJ Testmama’s en -papa merkten hoe enthousiast hun kinderen reageerden op het interactieve dier vol liedjes en leuke opdrachten. Vooral het leren kennen van verschillende emoties in combinatie met mooie rijmpjes sprak de mama’s en papa aan. De losse knijpers nodigen uit tot het spelenderwijs leren van kleuren en vormen. De opdrachten en liedjes bieden voldoende afwisseling en zijn heel geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar. De kwaliteit van de pauw werd over het algemeen als stevig ervaren. Ook zijn de testers het er over eens dat er genoeg geleerd en geprobeerd kan worden op een heel leuke manier. De Verenpret Pauw van VTech komt als geslaagd uit de bus!