Review VTech StoriKid

'Heerlijk wegdromen met bekende sprookjes van de interactieve verhaaltjesverteller'

Dit is nog eens lekker in slaap vallen! De StoriKid van VTech is een interactieve verhaaltjesverteller boordevol leuke liedjes, bekende sprookjes en gedichtjes. De projector laat mooie animaties zien en je kunt zelf ook een opname maken en terugluisteren. Gebruik de timer om het aantal verhaaltjes in te stellen en zet het rustgevende nachtlampje aan. De WIJ Testmama’s en hun kinderen zijn enthousiast.

Testperiode: oktober 2019

'Helpt om rustig te worden'

Melissa, moeder van Justin (6), Abel (4) en Boas (2): "De oudste had al snel door hoe het werkte en samen met z'n broertje hebben ze verhaaltjes geluisterd. De verhaaltjes zijn leuk en het is fijn dat ze onderverdeeld zijn in categorieën. Zo kun je kiezen voor iets wat past bij dat moment. Bij het op bed leggen van drie jonge kinderen kan je ze niet allemaal tegelijk aandacht geven. De StoriKid helpt kinderen om rustig te worden en te wachten tot mama komt voor een liedje, een boekje en een dikke knuffel. Ook is het fijn dat je zelf in kan stellen wanneer de StoriKid stopt. Zo kan mijn zoon nog twee verhaaltjes luisteren en weet hij dat daarna het tijd is om te slapen. Mijn oudste heeft veel moeite met inslapen, het is niet zo dat de StoriKid daar verandering in heeft gebracht. Als je de StoriKid aanzet, begint het wel gelijk met een schreeuwerig stemmetje, dat had rustiger gekund. Over sommige stemmetjes had beter nagedacht kunnen worden. Maar, het doet wat het beloofd: leuke verhaaltjes en liedjes om naar te luisteren! "

'Zelfopname erg populair'

Marianne, moeder van Floor (6), Thom (4) en Esmée (1): "Mijn dochter was gelijk enthousiast, ze wilde er direct naar luisteren! Er wordt op een leuke manier verhalen verteld. De StoriKid heeft mooie kleuren en is makkelijk vast te houden (niet te zwaar). Mijn kinderen moeten hard lachen om de moppen! Ook de zelfopname is erg populair hier. Ze leren luisteren en hun fantasie te gebruiken. Er zitten veel functies op de StoriKid, waardoor ze er wel een poosje zoet mee zijn. Ik blijf fan van zelf voorlezen, maar in combinatie met de StoriKid werkt het prima. Ik vind het alleen jammer dat Belle en het Beest een totaal ander verhaal is dan het originele en dat hadden meerdere verhalen. Maar mijn kinderen vinden ‘m erg leuk en hebben er echt veel plezier mee!"

'Wow, die is cool!'

Chantal, moeder van Amanda (7): "Mijn dochter reageerde met ‘Wow die is cool!’ Ze luistert graag naar een verhaal of liedje en komt lekker tot rust na een drukke dag. De verhaaltjes en liedjes van StoriKid zijn herkenbaar. Het is een praktisch ontwerp met leuke kleuren en hij staat stabiel op plank of nachtkastje. Mijn dochter vindt het makkelijk werken. Het is wel jammer dat de zelf opgenomen verhaaltjes overschreven worden als je een nieuwe opname maakt. Het is een leuk apparaat waar mijn dochter rustig van wordt. Ze heeft erg genoten van de liedjes, verhalen en gedichten. Ook de projecties en het lichtje vielen zeer goed in de smaak!"

'In het donker naar verhaaltjes luisteren'

Skanda, moeder van Mattías (6) en Cailin (5): "Cailin vond met name het hondje heel schattig en Mattías was gefascineerd door alle knopjes. Ze vonden het allebei erg interessant om in het toilet zonder licht (want alleen daar is het overdag echt donker) de projector te testen en naar een verhaal te luisteren. Cailin vindt het iets te spannend om vlak voor het slapen nog te luisteren, Mattías wil juist graag in bed luisteren. Hij geniet er ook van dat hij de StoriKid zelfstandig kan bedienen. Het past inmiddels helemaal in het avondritueel! Ze kunnen afwisselen in lange en korte verhalen, passend bij het moment. De kinderen vinden het ook heel leuk om zelf verhaaltjes in te spreken, inclusief welterusten aan zichzelf. De StoriKid was ook een hit bij logeerpartijtjes!"

'Fijn gezinsmoment in het grote bed van mama'

Inge, moeder van Quirijn (7), Xander (5) en Zeger (3): "De StoriKid is superleuk! De kinderen zijn echt heel enthousiast. Ze reageren positief en kijken uit naar een verhaaltje. Ze zijn teleurgesteld als ze een avond geen verhaaltje mogen. Wat ik echt een pluspunt vind, is dat het voor de oudste ook nog erg leuk is. Het hele avondritueel gaat opeens sneller: snel pyjama aan en tandenpoetsen. Er staan leuke lange en korte verhaaltjes op en is een goede afwisseling op het zelf voorlezen. Het is een echt gezinsmoment geworden voor het slapen gaan, gezellig met z'n allen in het grote bed van mama. Het enige nadeel is dat het een beetje onhandig neerzetten is op het onderste puntje."

De WIJ Testmama’s zagen hoe hun kinderen rustig werden van de verhaaltjes en liedjes van de StoriKid. Een aantal mama’s heeft zelfs een nieuw avondritueel in het leven geroepen. De kinderen vonden het leuk om de StoriKid zelf te bedienen, leuke opnames te maken of in het donker de projecties te bekijken. Vooral in drukke gezinnen waar meerdere kinderen naar bed gebracht moeten worden, is de StoriKid een uitkomst. Door de timer konden de mama’s zelf de hoeveelheid verhaaltjes instellen. Ook de oudste kinderen vonden de StoriKid fantastisch. Kortom, de StoriKid van VTech komt geslaagd door het Testpanel heen!

Meer speelgoed reviews