Review VTech Bla Bla Blocks Speelhuis

'Bouwen met interactieve blokken en maak kennis met kleuren en letters!'

Heb jij kinderen van verschillende leeftijden? Dan is dit speelgoed echt iets voor jullie. Van eindeloos bouwen tot spelenderwijs letters leren, met het Bla Bla Blocks Speelhuis van VTech valt veel te ontdekken. Met behulp van de bouwbeschrijvingen kan je kind een huis, trein of robot bouwen. Plaats een blokje in het Bla Bla Point en activeer de verschillende geluiden en zinnetjes. Maak kennis met letters, dieren, kleuren en voorwerpen en draai de blokken voor nog meer speelplezier. De WIJ Testmama’s hebben het VTech Bla Bla Blocks Speelhuis voor je getest en zijn enthousiast!

Testperiode: oktober 2018

'Handig bouwen voor kleine handjes'

Amanda, moeder van Matthijs (5) en Joris (3): "Mijn kinderen reageerden heel enthousiast op alle blokken en poppetjes die uit de doos kwamen! Het bouwt goed, zeker voor de kleine handjes. Het zit meteen vast, zonder dat je het echt goed hoeft aan te duwen. Het is ook handig dat de blokken draaibaar zijn. De Bla Bla Blocks hebben mooie kleuren en leuke plaatjes. Het is echt weer wat anders dan anders en biedt meer dan de doorsnee bouwblokken. Ik ben wel blij dat er een regelbaar volume op zit, want de liedjes kende ik op een gegeven moment wel."

'Uitdagend design'

Yvonne, moeder van Ryan (5), Jaysen (4) en Ayden (4): "Mijn kinderen reageerden erg enthousiast en vinden het beide een hele leuke pop! Het feit dat Bobby een jongetje is geeft herkenning. Als je op zijn buik duwt, krijg je veel leuke zinnetjes en liedjes te horen. Voor veel kinderen is douchen niet altijd prettig, maar hiermee leren ze dat badderen ook heel leuk kan zijn! Wel jammer dat het speakertje van de pop op zijn rug zit, waardoor je de geluiden minder goed hoort onder water."

'Mooi gekleurde blokken met duidelijke plaatjes'

Corina, moeder van Teus (5), Corné (4), Marline (2) en Willemijn (8 maanden): "De eerste reactie van mijn kinderen op dit speelgoed was ‘Wow, leuk!’. Er zitten veel mooie gekleurde blokken met duidelijke plaatjes bij en de melodietjes zijn leuk. De zinnetjes bij de letters en plaatjes zijn leerzaam, hoewel mijn jongens zich vooral bezighielden met bouwen. Het zinnetje ‘plaats een blokje in het blabla-point’ wordt naar mijn mening iets te vaak herhaald. Meer beschrijvingen van te bouwen figuren zouden hier ook gewaardeerd worden. Als je kind van bouwen houdt, is dit zeker een aanrader!"

'Spelenderwijs letters en woordjes leren'

Nadia, moeder van Emire Nur (5), Ahmed Bilal (3) en Maria (1): "Wat een leuk speelgoed! Mooie kleuren, vrolijke muziekjes en leerzaam voor oudere kinderen die letters gaan leren. Mijn dochter herhaalde veel woordjes die ze gehoord heeft, waardoor ze spelenderwijs leert. Ook de muziekjes zijn een leuke aanvulling. Ik ben erg tevreden!"

'Leerzaam voor verschillende leeftijden'

Kim, moeder van Lily (5) en Rose (1): "Mijn kinderen zijn enorm enthousiast over het Bla Bla Blocks Speelhuis van VTech! Zowel de oudste als jongste maken eindeloze combinaties. Het speelgoed is echt leerzaam voor verschillende leeftijden. Het is makkelijk in en uit elkaar te halen, waardoor mijn jongste motorisch heel sterk in bouwen is geworden. Mijn oudste is juist bezig met letters leren, dit maakt het voor haar heel leuk. Zo komt ze bijvoorbeeld steeds een letter laten zien en probeert ze woordjes te maken. Het is kleurrijk, heeft vrolijke liedjes en de kinderen zingen alles mee. Ook de kinderen die hier op bezoek komen, spelen er leuk mee. Kortom, wij zijn heel enthousiast!"

De WIJ Testmama’s vinden vooral de veelzijdigheid van de blokken van het Bla Bla Blocks Speelhuis van VTech heel geschikt. De jongere kinderen konden eenvoudig bouwen door de makkelijk hanteerbare blokken en de oudere kinderen waren juist met de letters en woordjes bezig. Hierdoor is het speelgoed zeer leerzaam voor verschillende leeftijden. De kinderen zijn ook enthousiast over de mooie interactieve geluiden en zinnetjes. Het Bla Bla Blocks Speelhuis is uitdagend en stimuleert de fantasie, waardoor de kinderen er urenlang mee speelden. De WIJ Testmama’s merkten dat er heel enthousiast gereageerd werd en raden het Bla Bla Blocks Speelhuis van VTech zeker aan!

Meer speelgoed reviews