Ontspannen na een drukke dag met de kids: 10 tips voor happy moms

Ontspannen na een drukke dag met de kids: 10 tips voor happy moms

Een dagje doorbrengen met je kinderen is natuurlijk hartstikke gezellig en leuk, maar ook enorm vermoeiend! Helemaal niet gek dus als je ā€˜s avonds weer even moet opladen als de kinderen naar bed zijn. Wij geven je tien handige tips voor ultieme ontspanning, zodat je de volgende dag er weer tegenaan kunt.

1. Trakteer jezelf op chocola

Wat is lekkerder dan chocola? Precies, niks! Na een drukke dag verdien je dit dus zeker. Leuk weetje: door het eten van cacao komen endorfines vrij, die je helpen om extra te ontspannen. Een goed excuus om een extra stukje te nemen!

2. Zet je favoriete film of serie op

Plof neer op de bank en zet een leuke film of serie op om heerlijk bij weg te zwijmelen. Even je gedachten uitzetten! Pak lekkere zachte kussens en een warmtedeken erbij om een lekker warm nestje te bouwen en te ontspannen.

3. Luister naar muziek of een podcast

Is je schermtijd vandaag eigenlijk al iets te hoog en laat je de televisie dus liever uit staan? Dan is het natuurlijk ook fijn om naar muziek of een podcast te luisteren. Doe je ogen lekker dicht en droom weg bij de gesprekken of melodieƫn.

4. Duik in een goed boek

Nog een goed alternatief voor de televisie: pak er een goed boek bij. Door te lezen verzet je je gedachten en duik je in een andere wereld, waardoor je heerlijk ontspant.

5. Doe een yoga sessie

Voer enkele eenvoudige yoga-oefeningen uit om spanning in je spieren te verminderen. Adem diep in en uit terwijl je je lichaam strekt en je zult al snel merken dat je rustiger wordt.

6. Maak een wandeling

Ga lekker naar buiten voor een wandeling: frisse lucht en een verandering van omgeving doen wonderen voor je energieniveau en stemming. Zo kan je daarna met een extra voldaan gevoel op de bank gaan liggen!

7. Neem een kopje thee

Vooral wanneer het buiten koud is, is het heerlijk om een warm kopje thee te nemen. Thee doet ook wonderen voor een ontspannen gevoel: vooral kamille en lavendel werken rustgevend en slaapopwekkend.

8. Ga in een warm bad

Trakteer jezelf eens op een me-time momentje in bad. Pak een lekker wijntje erbij en kijk eventueel ondertussen naar je favoriete serie. Extra leuk: je verbrand ondertussen ook nog eens calorieƫn! Heb je geen bad in huis? Van een lekkere warme douche knap je natuurlijk ook op.

9. Doe een gezichtsmasker op

Je huid krijgt gedurende de dag veel te verduren, besteedt daarom voldoende aandacht hieraan. Breng bijvoorbeeld regelmatig een gezichtsmasker aan: dit zorgt voor hydratatie, ontspanning en reiniging. De rest van je huid verwen je met een zachte bodylotion of huidolie.

10. Geef jezelf een manicure

Ook je nagels verdienen een verwenmomentje. Geef jezelf dus eens een goede manicure. Verwijder je oude nagellak, duw je nagelriemen naar achter, knip of vijl je nagels en breng een leuk kleurtje aan. Voor ultiem verzorgde handen breng je hierna handcrĆØme en nagelriemolie aan.

Een happy mom

Met bovenstaande tips ontsnap jij even aan de hectiek van het moederschap en zit je binnen no time lekkerder in je vel. Gun jezelf regelmatig zulke momentjes, want een ontspannen moeder is een blije moeder!

Beeld: Unsplash/Jordan Bauer